یکشنبه 15 مهر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

Enter your desired term to search

گزارش روز هفتم کارآموزی ارزیابی جامعه- پنجشنبه سی ام شهریور ماه 1396

در نتیجه بررسی سطح آگاهی، نگرش و عملکرد ساکنین منطقه درخت سبز در خصوص تب مالت در سال 1396 به منظور تدوین برنامه عملیاتی در دستور کار این گروه قرار گرفت (به زبان انگلیسی).گروه 4 (مستقر در منطقه چاهستانیها): بررسی سطح آگاهی، نگرش و عملکرد مردم منطقه چاهستانیهای بندرعباس در خصوص دفع صحیح و بهداشتی فاضلاب خانگی و عوامل موثر بر آن در سال 1396 به منظور تدوین برنامه عملیاتیدر جلسه 5 تا 7 بعداز ظهر نیز مقدمات نگارش پروپوزال های تشخیص مشکل در جامعه به منظور تدوین برنامه عملیاتی ارائه و اشکالات برای دانشجویان بیان شدند.

صبح این روز با برگزاری جلسه ارائه گزارش فعالیتهای روز قبل (که به دلیل بطول انجامیدن آماده سازی مطالب تا پاسی از شب به روز بعد موکول شده بود) آغاز گردید. در ادامه جلسه نیز گروه های دانشجویان لیست ده مشکل اصلی دارای اولویت که حاصل جلسات اولویت بندی با مشارکت پرسنل بهداشتی، هیئت امنای محلات و اعضای جامعه مورد بررسی بود را گزارش نمودند. لیست مذکور برای استخراج مشکل دارای اولویت برای تشخیص جامعه (Community diagnosis) در دو گروه 1 و 4 به اندازه کافی واضح بوده و لذا مقرر شد گروه های فوق الذکر نگارش پروپوزال تحقیقاتی با محوریت طلاق (گروه 1) ودفع بهداشتی فاضلاب (گروه 4) را بعنوان پروپوزال تشخیص مشکل آغاز نمایند. در خصوص دو گروه 2 و 3 نیز مقرر شد گروه ها بار دیگر جهت تهیه اولویت های نهایی با پرسنل بهداشتی محله و رابطین بهداشتی جلساتی را برگزار نموده و به یک لیست از مشکلات دارای اولویت در محله مورد بررسی دست یابند. حاصل کار گروه ها تا ظهر منجر به ارائه گزارشی در خصوص تعیین اولویت ها و عناوین پروپوزال های گروهی به شرح زیر گردید. شایان ذکر است که به دلیل حضور  دانشجویان ام پی اچ بین الملل در گروه های دانشجویان نگارش پروپوزال سه گروه به زبان انگلیسی خواهد بود:
گروه 1 (مستقر در محله دو هزار) : بررسی شیوع طلاق و عوامل موثر بر آن در منطقه دوهزار بندرعباس در سال 1396 به منظور تدوین برنامه عملیاتی (به زبان انگلیسی)
گروه 2 (مستقر در منطقه خیابان شهید جعفری): بررسی سطح آگاهی و نگرش در خصوص دردسترس بودن تسهیلات تفریحی و عوامل موثر بر آن در منطقه شهید جعفری بندرعباس در سال 1396 به منظور تدوین برنامه عملیاتی (به زبان انگلیسی)
گروه 3 (مستقر در منطقه درخت سبز): پس از تهیه لیست نهایی از مشکلات دارای اولویت، با توجه به اینکه اولویت های این گروه (اعتیاد- رضایت از مرکز بهداشتی درمانی مستقر) موضوعات حساسی در منطقه بحساب می آمدند مقرر شد یک موضوع خنثی مانند تب مالت را در دستور کار خود قرار دهند. در نتیجه بررسی سطح آگاهی، نگرش و عملکرد ساکنین منطقه درخت سبز در خصوص تب مالت در سال 1396 به منظور تدوین برنامه عملیاتی در دستور کار این گروه قرار گرفت (به زبان انگلیسی).
گروه 4 (مستقر در منطقه چاهستانیها): بررسی سطح آگاهی، نگرش و عملکرد مردم منطقه چاهستانیهای بندرعباس در خصوص دفع صحیح  و بهداشتی فاضلاب خانگی و عوامل موثر بر آن در سال 1396 به منظور تدوین برنامه عملیاتی
در جلسه 5 تا 7 بعداز ظهر نیز مقدمات نگارش پروپوزال های تشخیص مشکل در جامعه به منظور تدوین برنامه عملیاتی ارائه و اشکالات برای دانشجویان بیان شدند. در جلسه گزارش شبانه نیز به روال هر شب (11-9 شب) گروه های دانشجویان به ارائه قسمت های تکمیل شده از پروپوزال تشخیص مشکل پرداخته و ایرادات و اشکالات آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کلیدواژه ها
مدیر سایت
Author:

مدیر سایت

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

Enter the text inside the security image
Theme settings