یکشنبه 15 مهر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

Enter your desired term to search
گروه حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین

آخرین جلسه شورای عمومی گروه حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین در سال 1396برگزار شد

آخرین جلسه شورای عمومی گروه حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین با حضور اعضای هیات علمی گروه در روز چهار شنبه 23 اسفند ماه در سالن شورای گروه برگزارشد.

در این جلسه دکتر صداقت ضمن تشکر قدردانی از زحمات و فعالیت های همکاران گروه در سال جاری برای ایشان آرزوی صحت و سلامت توام با موفقیت های روز افزون نمودند. در این جلسه همکار محترم آقای دکتر عنایتی به عنوان مهمان نیز حضور داشتند.

سپس در رابطه با موارد مختلف بحث و تبادل نظر شد از جمله مشکلات بهداشتی منطقه زلزله زده کرمانشاه بود که با توجه به وضعیت خاص منطقه  و شرایط آب و هوایی به خصوص در قصر شیرین و سر پل ذهاب، از نظر بیماری های منتقله توسط ناقلین مانند لیشمانیوز،مالاریا ،پدیکلوزیس و .....باید مورد توجه قرار گیرد.مقرر شد در جلسات آتی دستورالعمل اجرایی برای این مناطق تعریف گردد و مسئولین مستقر در منطقه و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در این رابطه فعال شده و پیگیر موارد بهداشتی باشند.

 در ادامه بازدید از استان هرمزگان در رابطه با مراقبت آئدس  و بیماریهای منتقله  مطرح گردید.مشکلات مربوط به بنادر شهید رجایی  و شهید باهنر مطرح و نکات مراقبتی آنها مورد تبادل نظر قرار گرفت. سیستم پایش منطقه و هم چنین کشور و استفاده از اووی  تراپ موضوع دیگری بود که به شور گذاشته شد و نکات مفیدی مطرح گردید و مقرر شد همکاران نظرات پیشنهادی خود را از طریق مدیر گروه  اعلام تا در بازبینی دستورالعمل مطرح گردد.

تصاویر

Theme settings