یکشنبه 15 مهر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

Enter your desired term to search

بحث آمادگی مردم جدی گرفته شود

در پنجمین نشست از سلسله نشست‌ های حکم روایی خوب و توسعه پایدار شهری تعدادی از فعالان سیاسی و اجتماعی به بررسی عواقب زلزله احتمالی تهران و راهکارهای کاهش آسیب ‌های ناشی از آن پرداختند.

به گزارش فرارو،  در این نشست عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران  دکتر استاد تقی زاده  گفت :با ابراز تاسف از وضعیت نا به سامان موجود در مساله مدیریت بحران ؛ متاسفانه ما در این زمینه از زلزله بم تاکنون رشد چندانی نداشتیم.
دکتر عباس استاد تقی زاده عنوان کرد: رویکرد دنیا سالهاست که بحث مدیریت بحران مدیریت پاسخ نیست به رویکرد آمادگی و کاهش خطر رسیده است. ما باید ریسک‌ ها را کم کنیم. در دنیا حتی از رویکرد کاهش خطر هم گذشته اند و به تاب آوری رسیده اند خیلی از شاخص‌های آسیب پذیری را ما نمی‌توانیم کاری کنیم. ما باید بپذیریم که قرار است همین الان زلزله بیاید. پس هر کاری که قرار است همین الان باید انجام بدهیم.
عضو هیات علمی دپارتمان سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه سنجش شاخص‌ها در حیطه‌ های مختلف انجام شده است، گفت: مهمترین آیتم شایستگی مدیران است. مدیر باید بداند حکمرانی خوب چیست بداند بحران چیست و چه اقداماتی باید انجام شود.
دکتر تقی زاده بحث هماهنگی مدیریت بحران در زمان حادثه را بسیار مهم دانست و گفت: شهردار تهران فرمانده بحران نیست. استاندار و فرماندار و شهردار با هم مسئول هماهنگی مدیریت بحران هستند.
در کشور‌های دیگر فردی را تربیت می‌کنند تا به عنوان فرمانده حادثه را فرماندهی کند. مدیرکل بحران اترش با ۹ میلیون جمعیت میگفت من ۲۵۰ هزار داوطلب آتش نشان دارم که مثل یک آتش نشان حرف‌ های می‌آیند و کشیک می‌ دهند. ما باید به سمتی برویم که مردم را تجهیز کنیم. در شهر تهران تنها کاری که می‌ شود کرد بحث آمادگی خود مردم است.
برای مطالعه بیشتر در خصوص مباحث این نشست میتوانید به سایت خبری فرارو و یا لینک زیر مراجعه نمایید.

http://fararu.com/fa/news/341835/مرعشی-زلزله-۷-ریشتری-بیاید-باید-یک-میلیون-جنازه-دفن-کنیم

کلیدواژه ها
Theme settings