یکشنبه 15 مهر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

Enter your desired term to search

برگزاری هجدهمین نشست گروه تغییر اقلیم و سلامت در پژوهشکده محیط زیست/آمادگی نظام سلامت ایران در برابر پدیده ریزگردها

جهت آمادگی نظام سلامت در خصوص پاسخ به مشکلات ناشی از ریزگردها مطالعه ای شامل سه مرحله، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نتایج اقدامات کنونی در محورهایی نظیر پایش و نظارت، ارتباطات، همکاری، هشداردهی، تحلیل خطر، برنامه ریزی، تدوین پروتکل، تامین منابع، چالشها در حوزه های شناسایی و ارزیابی خطر و کسب و توسعه دانش، عناصر سازمانی و پایش ارزیابی طبقه بندی شدند. در همین زمینه ضمن ارائه راهکارهای پیشنهادی، در خصوص مدل آمادگی نظام سلامت ایران در برابر پدیده ریزگردها بحث و گفتگو شد.در انتها مدل آمادگی نظام سلامت ایران در برابر پدیده ریزگردها مورد تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده بهداشت، دوشنبه 7 مهر 99 هجدهمین نشست از مجموعه نشست های گفت و شنود  گروه تغییر اقلیم و سلامت در پژوهشکده محیط زیست با عنوان آمادگی نظام سلامت ایران در برابر پدیده ریزگردها  توسط دپارتمان سلامت حوادث و بلایا برگزار شد. 
در این نشست کانون های اصلی ریزگردها در جهان معرفی شدند و به مشکلات اصلی سلامت ناشی از ریزگردها مانند بیماریهای قلبی و ریوی، سرطان ها، مننژیت و بیماریهای قارچی و پوستی اشاره شد.
در سالیان اخیر بدلیل افزایش وسعت کانون های این ریزگردها در کشور، مناطق بیشتری در معرض قرار گرفته اند که مورد تایید WHO قرار گرفته است. جهت آمادگی نظام سلامت در خصوص پاسخ به مشکلات ناشی از ریزگردها مطالعه ای شامل سه مرحله، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نتایج اقدامات کنونی در محورهایی نظیر پایش و نظارت، ارتباطات، همکاری، هشداردهی، تحلیل خطر، برنامه ریزی، تدوین پروتکل، تامین منابع، چالشها  در حوزه های شناسایی و ارزیابی خطر و کسب و توسعه دانش، عناصر سازمانی و پایش ارزیابی طبقه بندی شدند. در همین زمینه ضمن ارائه راهکارهای پیشنهادی، در خصوص مدل آمادگی نظام سلامت ایران در برابر پدیده ریزگردها بحث و گفتگو شد.
در انتها مدل آمادگی نظام سلامت ایران در برابر پدیده ریزگردها مورد تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

 

 

Key Words

تصاویر

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

Enter the text inside the security image
Theme settings