یکشنبه 15 مهر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

Enter your desired term to search

تایید حذف سرخک توسط جمهوری اسلامی ایران در اجلاس منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در تونس

تایید حذف سرخک توسط جمهوری اسلامی ایران در اجلاس منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در تونس اعلام شد. با ارائه اسناد لازم به سازمان بهداشت جهانی گواهی نامه حذف بیماری های سرخک و سرخجه توسط این سازمان به جمهوری اسلامی ایران اعطا باشد . دکتر گویا در ادامه گفت این در شرایطى است که کل منطقه و اروپا دوسال است به شدت درگیر سرخک می باشد و حذف سرخک از ایران زمانی اعلام مى شود که به مدت سه سال متوالی بطور ممتد ویروس اندمیک سرخک در کشور دیده نشده است.

 

تایید حذف سرخک توسط جمهوری اسلامی ایران در اجلاس منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در تونس اعلام شد.

به گزاش وبدا, دکتر گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از پیروزی بزرگ بهداشتی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

 

 با ارائه اسناد لازم به سازمان بهداشت جهانی گواهی نامه حذف بیماری های سرخک و سرخجه توسط این سازمان به جمهوری اسلامی ایران اعطا باشد .

از 23 کشور منطقه مدیترانه شرقی عمان ، بحرین و ایران به این مهم دست یافتند با توجه به وسعت جمیعت ایران دست یابی به حذف این بیماری ها ارزش آن چه که در ایران بدست آمده است فراتر از کشورهای دیگر است .

وی گفت: ایران بزرگترین کشور منطقه مدیترانه شرقى می باشد، که این افتخار را کسب نموده است.

دکتر گویا در ادامه گفت این در شرایطى است که کل منطقه و اروپا دوسال است به شدت درگیر سرخک می باشد و حذف سرخک از ایران زمانی اعلام مى شود که به مدت سه سال متوالی بطور ممتد ویروس اندمیک سرخک در کشور دیده نشده است.

 

گروه ویروس شناسی ایران تایید  و اعلام حذف سرخک از ایران زمین را ضمن قدردانی و سپاس از تمامی دست اندرکاران این عرصه  به ویژه سرکار خانم دکترطلعت مختاری آزاد مسئول مرکز ملی سرخک و سرخجه  و همکاران آن مرکز عرض تبریک و تهنیت دارد

کلیدواژه ها
مدیر سیستم
Author:

مدیر سیستم

Theme settings