یکشنبه 15 مهر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

Enter your desired term to search
جلسه با دانشجویان گروه اکولوژی انسانی

برگزاری جلسه بررسی مسائل آموزشی و پژوهشی دانشجویان گروه اکولوژی انسانی

به منظور بررسی مسائل آموزشی گروه در نیمسال اول سال تحصیلی 98-1397 و همچنین تبیین اولویت های پژوهشی گروه، جلسه ای در روز یکشنبه 5 اسفند 1397، با حضور مدیر محترم گروه، جناب آقای دکتر اخوان، و اساتید محترم گروه، آقایان دکتر وطن دوست، دکتر نبی زاده، دکتر حنفی بجد و دکتر احمدخانی ها، با دانشجویان گروه اکولوژی انسانی تشکیل شد. در این جلسه آقای دکتر اخوان و اساتید  ضمن پاسخگویی به سوالات دانشجویان، از آن ها خواستند تا با انگیزه، توانمندی و علاقه مندی نسبت به رشته و جامعه انسانی خود گام برداشته و با مطالعه و بررسی دانشگاه های جهان و موضوعات مرتبط با اکولوژی انسانی و تطبیق آن با جامعه انسانی کشورمان دیدگاهی روشن و باز داشته باشند.

یکی از مسائل مطرح شده توسط دانشجویان، ارتباط آموزشی و پژوهشی با محققین سایر کشورها بود. در این راستا آقای دکتر حنفی بجد در مورد فراهم شدن امکان دعوت از اساتید دانشگاههای خارجی به عنوان Visiting professor توسط معاونت محترم بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر دادند. در ادامه جلسه آقای دکتر حنفی بجد، اولویت های پژوهشی گروه را مطرح نموده و پیشنهاد کردند جلسات ژورنال کلاب توسط اساتید و دانشجویان گروه در راستای روشنگری مسیر فکری دانشجویان بصورت منظم برگزار شود. همچنین آقای دکتر نبی زاده بیان نمودند که دانشجویان باید به این توجه داشته باشند که شاخص های توسعه انسانی همان شاخص های اکولوژی انسانی می باشند و برقراری ارتباط آن با مسائل حیاتی و مهم جامعه انسانی و همین طور تحقیق و پژوهش در این رابطه به عهده دانشجویان با همراهی و همکاری اساتید می باشد. ایشان به دانشجویان تاکید کردند با توجه به پتانسیل بالای موجود در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، موضوع پژوهشهای آنها می تواند در حیطه های مختلفی قرار گیرد  ولی نوع نگاه دانشجویان در این پژوهش ها باید نگاه یک اکولوژیست انسانی به هر کدام از حیطه های بهداشتی که در آن تحقیق می کنند، باشد.

در پایان جلسه دکتر اخوان از دانشجویان خواستند تا با خلاقیت و ایده پردازی های هدفمند که با مطالعه، بخصوص در راستای سیاست های کلی نظام، انجام می دهند، انتخابی درست در پژوهش های خود داشته باشند.

کلیدواژه ها
مدیر سیستم
Author:

مدیر سیستم

Theme settings