یکشنبه 15 مهر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

Enter your desired term to search

گزارش روز اول دوره کارآموزی ارزیابی جامعه- بندرعباس جمعه 24 شهریور 1396

برنامه کارآموزی بهداشت (ارزیابی جامعه) با میزبانی دانشجویانی از رشته های "کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی" و دانشجویان خارجی "ام پی اچ (دوره عالی بهداشت عمومی)" در تاریخ بیست و چهارم شهریور ماه 1396 برای دو هفته با استقرار در "ایستگاه آموزش و تحقیقات بهداشتی بندرعباس" آغاز گردید. دانشجویان پس از استقرار و آشنایی با مقررات ایستگاه، به تمرین روش اولویت بندی "تکنیک گروه اسمی (NGT)" برای تجارب شخصی خویش از سفر اخیر به بندرعباس بوسیله قطار پرداختند.

 

گزارش روز اول هشتمین دوره کارآموزی ارزیابی جامعه- بندرعباس: جمعه بیست و چهارم شهریور ماه 1396

برنامه کارآموزی بهداشت (ارزیابی جامعه) با میزبانی دانشجویانی از رشته های "کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی" و دانشجویان خارجی "ام پی اچ (دوره عالی بهداشت عمومی)" در تاریخ بیست و چهارم شهریور ماه 1396 برای دو هفته با استقرار در "ایستگاه آموزش و تحقیقات بهداشتی بندرعباس" آغاز گردید. این دوره با حضور  15 دانشجو برای اعزام به فیلدهای مختلف شهر بندرعباس شامل چاهستانی ها، درخت سبز(تختی)، و دو هزار (شهید کاتبی) بصورت گروه های چهار و سه نفره متشکل از دانشجویان ایرانی و خارجی آغاز گردید.

دانشجویان پس از استقرار و آشنایی با مقررات ایستگاه، به تمرین روش اولویت بندی "تکنیک گروه اسمی (NGT)" برای تجارب شخصی خویش از سفر اخیر به بندرعباس بوسیله قطار پرداختند. در این روش که بصورت یک گروه متمرکز انجام می شود لیستی از مشکلات و موضوعات تجربه شده توسط شرکت کنندگان تهیه شده، و سپس شرکت کنندگان موظف هستند براساس سه معیار: "وسعت، قابلیت مداخله، و سطح شدت" آنها را اولویت بندی نمایند. پس از تعیین پنج مشکل دارای اولویت طی سفر با قطار، دانشجویان همچنین به تمرین نامه نگاری اداری (Communication) برای در ارتباط گذاشتن مسئولین محترم راه آهن از مشکلات بدست آمده پرداختند. برنامه بعداز ظهر این روز نیز با بازدید اجمالی یکی از فیلد های انتخاب شده برای انجام ارزیابی جامعه ( محله پاهستانیها) ادامه پیدا کرد. پس از آن در انتهای روز، دانشجویان با مرور مجدد مراحل "ارزیابی جامعه" به توصیف دیده ها و شنیده های خود از محیط پرداخته و برنامه های گروه خود برای روزآتی را تشریح نمودند. 

Key Words
مدیر سایت
Author:

مدیر سایت

تصاویر

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

Enter the text inside the security image
Theme settings