یکشنبه 15 مهر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

Enter your desired term to search

گزارش روز پنجم دوره کارآموزی ارزیابی جامعه - بندرعباس سه شنبه 28شهریور 1396

علاوه بر آشنائی با فیلد، جمع آوری اطلاعات ثانویه از مرکز جامع سلامت منطقه تحت بررسی و تشکیل جلسات مصاحبه فردی و گروهی با اعضای جامعه و پرسنل بهداشتی-درمانی از اهم وظایف گروه های دانشجویان در صبح این روز به شمار می رفت. در بعد از ظهر روز چهارم نیز گروه ها با اعزام دوباره به مناطق به آشنائی با بافت شهری و زندگی روزمره ساکنین مناطق پرداخته و فرصتی برای انجام مصاحبه های فردی و گروهی با ساکنین پیدا نمودند.

روز پنجم کارآموزی دانشجویان با تعیین فیلدهای تحقیقاتی هرگروه جهت انجام ارزیابی جامعه آغاز گردید. پس از انتخاب مناطق چاهستانیها، درخت سبز ، و دوهزار (کوی ملت) بعنوان فیلدهای مورد مطالعه، گروه های دانشجویان برای آشنائی بیشتر به فیلد اعزام گردیدند. علاوه بر آشنائی با فیلد، جمع آوری اطلاعات ثانویه از مرکز جامع سلامت منطقه تحت بررسی و تشکیل جلسات مصاحبه فردی و گروهی با اعضای جامعه و پرسنل بهداشتی-درمانی از اهم وظایف گروه های دانشجویان در صبح این روز به شمار می رفت. در همین راستا گروه اول به منطقه دوهزار (مرکز جامع خدمات سلامت شهید کاتبی)، گروه دوم به منطقه درخت سبز (پایگاه سلامت فاطمه الزهرا)، گروه سوم به منطقه درخت سبز (مرکز جامع خدمات سلامت شهید تختی)، و گروه چهارم به منطقه چاهستانیها (مرکز جامع خدمات سلامت شماره چهارده) اعزام گردیدند. در بعد از ظهر روز چهارم نیز  گروه ها با اعزام دوباره به مناطق به آشنائی با بافت شهری و زندگی روزمره ساکنین مناطق پرداخته و فرصتی برای انجام مصاحبه های فردی و گروهی با ساکنین پیدا نمودند. همچنین طی هماهنگی های از قبل انجام شده با هیئت امنای مساجد،گروه ها توانستند ضمن برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با هیئت امنا و ریش سفیدان محلی از مشکلات و دغدغه های سلامتی ساکنین منطقه اطلاعات جامعی را بدست بیاورند. انتهای روز پنجم کارآموزی نیز طبق روال هرشب (11-9) به ارائه دیده ها و شنیده های دانشجویان از فیلد و گزارش برنامه های روز آتی گروه ها اختصاص داشت.

برای اطلاع از جزئیات کارآموزی ارزیابی جامعه در روزپنجم می توانید به کانال تلگرامی ما به آدرس https://t.me/joinchat/BDhcfz77pG8693b5kf3sQw

 مراجعه بفرمائید.

 

Key Words
مدیر سایت
Author:

مدیر سایت

تصاویر

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

Enter the text inside the security image
Theme settings