یکشنبه 15 مهر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

Enter your desired term to search

صد و بیست و ششمین جلسه ژورنال کلاب دپارتمان سلامت در حوادث و بلایا

صد و بیست و ششمین جلسه ژورنال کلاب دپارتمان سلامت در حوادث و بلایا در تاریخ سه شنبه 28 اردیبهشت ماه 1400 توسط خدیجه اکبری دانشجوی دکتری تخصصی سلامت در بلایا و فوریت‌ها برگزار شد.

در این مطالعه مطرح شد بیماری همه گیر ویروس کرونا 2019 باعث فشار بی سابقه ای بر سیستم مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی شده است. فقدان شواهد با کیفیت بالا در مورد مدیریت نارسایی حاد تنفسی مرتبط با  بیماری کووید 19منجر به تنوع گسترده ای در عملکرد بالینی شده است. با استفاده از یک فرآیند دلفی، یک هیئت بین المللی متشکل از 39 متخصص، بیانیه های عملکرد بالینی را در مورد مدیریت تنفسی نارسایی حاد تنفسی مرتبط با  بیماری کووید 19در مناطقی که شواهد وجود ندارد یا محدود است، تهیه کردند.
در واقع روش دلفی فرایندی کاملاً شناخته شده برای تولید راهنماها براساس اجماع با استفاده از هوش جمعی است. بیانیه های عملکرد بالینی متخصصین، تصمیمات مهم بالین را برای مدیریت بیمار در مناطقی که شواهد موجود در آنها وجود ندارد یا محدود است، عنوان می کنند.
در این جلسه نیز رویکرد مطالعه پیرامون روش دلفی و کاربرد و فرآیند انجام آن مورد بحث و تحلیل قرار گرفت. سپس در خصوص نقاط قوت مطالعه و مطالب آموزشی مرتبط با روش دلفی تبادل نظر شد.
  
Key Words
مدیر سیستم
Author:

مدیر سیستم

Theme settings