یکشنبه 15 مهر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

Enter your desired term to search

درخواست وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان از دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برای آموزش سلامت در بلایا و حوادث

وزارت تندرستی و حفظ اجتماعی جمهوری تاجیکستان در نامه ای خواستار همکاری دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص آموزش سلامت در حوادث و بلایا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران- دانشکده بهداشت، وزارت تندرستی و حفظ اجتماعی جمهوری تاجیکستان طی نامه خواستار همکاری دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص آموزش سلامت در حوادث و بلایا شد.
خلاصه نامه به شرح زیر است:
وزارت تندرستی و حفظ اجتماعی اهالی جمهوری تاجیکستان برای حمایت مستمر سازمان بهداشت جهانی در توسعه سلامتی و حمایت اجتماعی در جمهوری تاجیکستان مراتب قدردانی خود را اعلام و در عین حال به اطلاع می رساند، که به دعوت وزارت بهداشت ایران و با حمایت مالی سازمان بهداشت جهانی، سفر متخصصان تاجیک به جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید.
شایان ذکر است که در ساختار وزارت تندرستی و حفظ اجتماعی اهالی جمهوری تاجیکستان و با موافقت دولت بتاریخ ۲۹ نوامبر سال ۲۰۲۲ به شماره ۵۸۶، نهاد دولتی «مرکز واکنش به حالتهای اضطراری در حوزه بهداشت عمومی» تأسیس شد. هدف اصلی این موسسه واکنش به شرایط اضطراری در حوزه بهداشت عمومی و همچنین کار سازمانی، روشمند و مشاوره ای در زمینه تهیه و معرفی روش های نوین در راستای پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در حوزه سلامت عمومی است. برای رسیدن به اهداف ذکر شده در فوق این مرکز نیاز به ارتقاء سطح دانش پرسنل خود از طریق گذراندن دوره های اموزشی جامع میباشد.
طی سفری که متخصصان این وزارت به ایران داشتند افتخار ملاقات و گفتگو با سرکار خانم دکتر هما یوسفی مدیر مرکز کاهش سوانح و خطر وزارت بهداشت ایران و دکتر استاد تقی‌زاده در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران را پیدا کرده بودند. در این ملاقات پس از تبادل نظر موافقت شد که متخصصان فعال در مرکز واکنش به حالتهای فوق‌العاده وزارت تندرستی تاجیکستان بتوانند در دوره های آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه تهران شرکت کنند. یکی از دوره های جاری آموزشی، برنامه دو هفته ای مدیریت سلامت و کاهش خطر بلایا (DHMR) است که به میزبانی دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.
با توجه به مطالب فوق، و بیش از ۱۲ سال تجربه گرانبار دانشکده بهداشت دانشگاه تهران در برگزاری دوره های آموزشی فوق، محترمانه از جنابعالی خواهشمندم مساعدت نموده امکانی فراهم آورده شود که هشت نفر از متخصصان موسسه دولتی مرکز واکنش به حالتهای فوق‌العاده وزارت تندرستی و حفظ اجتماعی اهالی جمهوری تاجیکستان بتواند در دوره اموزشی مربوطه که توسط دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌ شود شرکت کنند.

عباس استادتقی زاده
Author:

عباس استادتقی زاده

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

Enter the text inside the security image
Theme settings