یکشنبه 15 مهر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

Enter your desired term to search
با مشارکت استاد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتاب کووید 19 همه‌رشته‌ای و بین‌المللی - پیشینه های بهداشتی، اجتماعی سیاسی و فلسفی منتشر شد

کتاب کووید 19 همه‌رشته‌ای و بین‌المللی - پیشینه های بهداشتی، اجتماعی سیاسی و فلسفی با مشارکت دکتر امیرحسین تکیان استاد سیاستگذاری سلامت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط انتشارات اشپرینگر منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران - دانشکده بهداشت، این کتاب به ابعاد مختلف بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی و فلسفی جهان گیری کووید 19 می پردازد. در این کتاب تجربیات ایران در مدیریت بیماری کووید 19 توسط دکتر امیرحسین تکیان به رشته تحریر درآمده است. این کتاب به دو زبان انگلیسی و آلمانی منتشر شده است. در بخشی از این کتاب آمده است:

اولین مورد ابتلا به کووید-19 در ایران در 28 بهمن 1399 شناسایی شد. کمیته ملی کووید-19 (NCC) به ریاست رئیس جمهور و با عضویت وزرای ذیربط و مقامات ارتش و سایر سازمان ها بلافاصله تشکیل شد. تصمیمات فوری NCC تعطیلی مدارس و محل کار، لغو پروازهای تجاری از چین؛ ممنوعیت اجتماعات عمومی مانند عروسی و مراسم مذهبی و عزاداری بود.
به طور کلی، اگرچه همه اقتصادها به طور جدی تحت تأثیر همه گیری کووید-19 قرار گرفتند، اما ایران به دلیل تحریم های بین المللی یکجانبه علیه این کشور با بار مضاعف روبرو شد. با این وجود، ایران تمام تلاش خود را برای غلبه بر شرایط سخت اقتصادی، افزایش ظرفیت خود برای تولید دارو، تجهیزات حفاظت فردی (PPEs)، واکسن، تجهیزات بیمارستانی، منابع شبکه مراقبت های بهداشتی اولیه (PHC) و غیره برای مقابله با بحران انجام داد.
علاوه بر این، ایران از طریق سه منبع سازمان برنامه و بودجه، صندوق توسعه ملی و وام بانک جهانی، بودجه اضافی را برای مدیریت همه‌گیری کووید-19 اختصاص داد. 

عباس استادتقی زاده
Author:

عباس استادتقی زاده

0 Comments for this article

comment

Post your comment:

Enter the text inside the security image
Theme settings