یکشنبه 15 مهر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

Enter your desired term to search

اولین کارگاه آموزشی روش های تشخیص آزمایشگاهی لیشمانیوزها در سال 1397

اولین کارگاه دو روزه «روش های تشخیص آزمایشگاهی لیشمانیوز پوستی» در تاریخ های دوم و سوم اردیبهشت ماه سال 1397 در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

براساس درخواست رئیس محترم مرکز مدیریت بیماری های واگیر و نیز رئیس محترم آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، اولین کارگاه دو روزه «روش های تشخیص آزمایشگاهی لیشمانیوز پوستی» در تاریخ های دوم و سوم اردیبهشت ماه سال 1397 با حضور دوازده نفر از کارشناسان (دو نفر از آزمایشگاه مرجع سلامت وزارتخانه، ۹ نفر از شهرستان های مختلف استان کرمانشاه شامل سرپل ذهاب، قصر شیرین، گیلان غرب، ثلاث باباجانی، دالاهو، جوانرود و یک نفر از آزمایشگاه مرجع سلامت استان در آزمایشگاه رفرانس تشخیص لیشمانیوز واقع در گروه انگل شناسی و قارچ شناسی پزشکی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

شرکت کنندگان در این کارگاه با اهمیت لیشمانیوز ها، انواع محیط های کشت اختصاصی، روش های نمونه برداری از بیمار، تشخیص میکروسکوپی و... آشنا گردیدند.

مدرسین این دوره آقایان دکتر محبعلی، دکتر شیرزادی، سطوت، و خانم ها دکتر حجاران، دکتر آخوندی، دکتر الیکایی، و کاکویی بودند.

لازم به ذکر است طی آزمون های تئوری و عملی در قبل از کارگاه و پس از آن درصد پاسخ ها و تشخیص های صحیح به ترتیب از 75/68٪ به 99٪ و از 38/76٪ به 97٪ ارتقا یافت.

کارگاه بعدی در روزهای 16 و 17 اردیبهشت ماه برگزار خواهد گردید.

مدیر سیستم
Author:

مدیر سیستم

تصاویر

اولین کارگاه آموزشی روش های تشخیص آزمایشگاهی لیشمانیوزها در سال 1397
Theme settings