یکشنبه 08 مهر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری سی و نهمین نشست از مجموع جلسات گفت‌وشنود مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت

سی و نهمین نشست از مجموع جلسات گفت‌وشنود مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت با عنوان «چشم‌انداز تغییر اقلیم و سلامت در ایران» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، دوشنبه 24 بهمن 1401، سی و نهمین نشست از جلسات گفت ‌و شنود مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت با عنوان چشم‌انداز تغییر اقلیم و سلامت در ایران به همت دپارتمان سلامت در حوادث و بلایا  و مشارکت مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و دزفول، با سخنرانی دکتر منا خالقی راد کارشناس فنی دفتر سازمان بهداشت جهانی در ایران به ‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در ابتدا دکتر خالقی راد در خصوص اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در جهان و ایران مطالبی را بر اساس گزارش‌های بین‌المللی همچون هیأت بین دولتی تغییرات اقلیمی (IPCC) مطالبی بیان کرد. همچنین بر انجام اقدامات بین‌المللی مؤثر بر کاهش اثرات تغییر اقلیم اشاره و بیان شد که نیاز است سیستم‌های سلامت منفعت خود را از این سیاست‌ها داشته باشد.

در ادامه وی بر مشارکت و سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت و شش توصیه برای بازیابی از کووید-19 بر اساس نظرات متخصصان امر تأکید کرد. این توصیه‌ها شامل: حفاظت از محیط‌زیست و استفاده از انرژی‌های پاک، ارتقا سیستم‌های تغذیه پایدار و سالم، ایجاد شهرهای قابل سکونت برای شهروندان و توقف انتشار آلاینده‌های جوی بود.

کارشناس سازمان جهانی بهداشت بر اقدامات مشترک ایران به‌طور ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای کاهش اثرات تغییر اقلیم در سطح ملی، منطقه و بین‌المللی پرداخت.

همچنین بررسی تحقیقات انجام‌شده توسط دانشمندان و محققان ایرانی در خصوص موضوع تغییرات اقلیمی و اثرات آن بر سلامت در ایران و منطقه نکته دیگری بود که مورداشاره واقع و اولویت‌ها به اشتراک گذاشته شد.

در پایان نشست نیز مشارکت‌کنندگان سؤالاتی را مطرح و پاسخ‌ها مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

کلمات کلیدی
نسیبه جلالوند
نویسنده:

نسیبه جلالوند

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید: