دوشنبه 07 آبان 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/08/06 - 17:13
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 79
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در دومین روز هفته پدافند غیرعامل

نشست «درس ‌آموخته‌های ارتش در پاسخ به حوادث و بلایا طی ۱۰ سال اخیر» برگزار شد

در دومین روز از هفته پدافند غیرعامل، نشست تخصصی با حضور دکتر سعید نظری، مدیر بحران اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش و کارشناس تخصصی مدیریت بحران ستاد کل نیروهای مسلح مدیر اجرایی تیم اعزامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر آدی یامان ترکیه، در دانشکده بهداشت برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده بهداشت،در دومین روز از هفته پدافند غیرعامل، نشست تخصصی با حضور دکتر سعید نظری، مدیر بحران اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش و کارشناس تخصصی مدیریت بحران ستاد کل نیروهای مسلح مدیر اجرایی تیم اعزامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر آدی یامان ترکیه، در دانشکده بهداشت برگزار شد.

دکتر نظری در این نشست به بررسی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، چالش‌ها و راهکارهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه مدیریت بحران پرداخت و به مواردی از جمله راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی چادری و کانکسی، چادرهای اورژانس، و ترکیب واحدهای بیمارستان سیار اشاره کرد. وی نقش این واحدها را در پاسخ سریع به بحران‌ها، خصوصاً در مواردی همچون زلزله سرپل ذهاب در سال ۱۳۹۶ و حادثه تروریستی اهواز در سال ۱۳۹۸، تشریح نمود و بر اهمیت هماهنگی بین واحدهای امدادرسانی و استفاده بهینه از تجهیزات تأکید کرد.

در ادامه، وی ضمن اشاره به تجربه کشور ترکیه در مدیریت بحران، به تحلیل نقاط قوت و ضعف این سیستم پرداخت و پیشنهاداتی را در زمینه ارتقای همکاری‌های بین‌سازمانی، بهبود امنیت و تقویت ارتباطات ارائه کرد.

در بخش پایانی این نشست، دکتر استاد تقی‌ زاده نیز به اهمیت 72 ساعت اول پس از وقوع بحران پرداخت و به استقلال گروهی و نقش همکاری بین نیروهای مسلح و نیروهای مدنی در مدیریت بحران اشاره کرد. این نشست با پاسخ به پرسش‌های حاضرین به پایان رسید و بر ضرورت تقویت توانمندی‌ها و همکاری بیشتر بین نهادهای مرتبط برای مقابله مؤثر با بحران‌ها تأکید شد.

  • گروه خبری : گروه سلامت در حوادث و بلایا
  • کد خبر : 282460
عباس استادتقی زاده
تهیه کننده:

عباس استادتقی زاده

تصاویر

تنظیمات پس زمینه