جمعه 15 تیر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

گروه مهندسی بهداشت حرفه ای
گروه مهندسی بهداشت حرفه ای

گروه مهندسی بهداشت حرفه ­ای دانشکده بهداشت در سال 1347 فعالیت خویش را با آموزش در مقطع کارشناسی ارشد بهداشت حرفه ­ای و حفاظت صنعتی آغاز نمود. متناسب با نیازهای جامعه در حال رشد و افزایش تعداد و تنوع آلودگی­های زیست محیطی و آلاینده های منتشره در محیط­های شغلی و صنعتی زمینه فعالیت گروه نیز افزایش یافته است. این گروه در سطح کارشناسی؛ کارشناسی ارشد و دکتری به تربیت نیروی انسانی متخصص اشتغال داشته بنحوی که امروز بسیاری از اعضای هیأت علمی گروه­های آموزشی بهداشت حرفه­ ای وابسته به وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی و وزارت علوم؛ تحقیقات و فن­آوری از فارغ­ التحصیلان این گروه می­باشند. با توجه به توان­ بالقوه دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده بهداشت و وجود همکاران هیأت علمی متخصص، کادر کارشناسی توانمند و امکانات و تجهیزات مناسب در گروه بهداشت حرفه­ ای تربیت نیروی انسانی متخصص و انجام پژوهش­های علمی کاربردی و ارائه خدمات مبتنی بر نیاز از اهم راهبردهای گروه محسوب می­گردد.

 گروه بهداشت حرفه ای مشارکت در حفظ و ارتقاء سلامت نیروی کار در سطح ملی و توسعه دانش بهداشت حرفه ای را در سطح منطقه ای و بین المللی از طریق انجام فعالیت های آموزشی، پژوهشی و خدماتی از مهمترین وظایف خویش تلقی می نماید.

 رسالت گروه:

- آموزش و هدایت دانشجویان از طریق یادگیری مشارکتی، رهبری و اصول مبتنی بر شواهد جهت توانمندسازی آنان
- حفاظت از سلامت، ایمنی و رفاه شاغلین با استفاده از فعالیت های میان رشته ای و بکارگیری دانش سایر علوم مرتبط
- تاسیس مراکز تحقیقاتی و توسعه آنها
- مشارکت در تعالی از طریق ایجاد، حفظ و انتقال دانش و تاثیر برجامعه
- پیشبرد برنامه های نوآورانه از طریق سیستم های پویا و تکنولوژیهای نوین
- انجام تحقیقات برای پیشگیری و کاهش آسیب ها و بیماریهای شغلی
- خدمت به جامعه، شاغلین و کارفرمایان

ارتقاء کمی و کیفی دوره های تحصیلات تکمیلی بویژه دوره دکترا با تاکید بر بهره گیری از توانمندی های داخل و خارج و کمک و مشارکت فعال در تهیه و تدوین استاندارد های ملی بهداشت؛ ایمنی و محیط زیست کشور، راه اندازی مراکز تحقیقاتی و اصلاح ساختار خدمات بهداشت حرفه ای کشور.

  • تلفن : تلفن تماس: 88951390-021 فاکس: 88954781-021
آخرین خبرها