دوشنبه 18 تیر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

بازدید نماینده جدید سازمان جهانی بهداشت از دانشکده بهداشت

نماینده جدید سازمان جهانی بهداشت از بخش های مختلف دانشکده بهداشت بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده بهداشت، چهارشنبه 19 خرداد 1400، دکتر سید جعفر حسین نماینده جدید سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران از دانشکده بهداشت بازدید کرد. در این برنامه ابتدا دکتر حسین با دکتر کاظم ندافی رئیس دانشکده و هیئت رئیسه دانشکده دیدار کرد و دکتر امیرحسین تکیان معاون بین الملل دانشکده توضیحاتی را درباره دانشکده، اقدامات پژوهشی و آموزشی دانشکده و پتانسیل های همکاری های متقابل ارائه کرد.
دکتر ندافی نیز با خوشامد گویی به دکتر حسین گفت: امروز ما در دانشکده بهداشت میزبان یک مهمان محترمی هستیم و این باعث شعف و افتخار من است که امروز از ایشان و همکارشان در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران استقبال می کنم، بسیار ممنونم که امروز برای بازدید از این دانشکده وقت گذاشتید.
 همانطور که می دانید دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1966 تاسیس شده است.
دانشکده بهداشت در طول تاریخ خود همواره با WHOهمکاری نزدیک و سازنده داشته است. این همکاری ها طی سال های گذشته به طور مداوم رشد کرده و در دو دهه گذشته به اوج خود رسیده است. ما انتظار داریم این همکاری در آینده نیز ادامه یابد زیرا دانشکده بهداشت برنامه  هایی متعددی برای افزایش این همکاری دارد.
دانشکده بهداشت امیدوار است که طی سال های آینده علاوه بر ارتقاء جایگاه ملی خود به عنوان مرکز ملی تعالی آموزش و تحقیقات بهداشت عمومی، موقعیت خود را در منطقه غرب آسیا نیز بهبود بخشد و روابط خود را در سطح بین المللی گسترش دهد.
ما امروز یک دیدار پربار و سازنده خواهیم داشت و امیدوارم که این دیدار و رویدادهای بعدی به دانشکده ما کمک کنند تا دانشکده بهداشت در زمینه آموزش و تحقیقات سلامت همگانی نقشی بین المللی و منطقه ای داشته باشد.
سپس دکتر حسین و هیئت همراه از آزمایشگاه ویروس شناسی، آزمایشگاه انفلوانزا، آزمایشگاه NGS ، آزمایشگاه بهداشت محیط، موزه حشره شناسی دانشکده بازدید کرد.
در ادامه نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمع مدیران گروه های آموزشی دانشکده حاضر و ارائه سخنرانی کرد. در این نشست حاضران به تبادل نظر در مورد مسائل مختلف سلامت و تخصصی حوزه فعالیتشان پرداختند. در این نشست با توجه به ظرفیت های دانشکده بهداشت و همکاری های چند دهه اخیر با سازمان جهانی بهداشت؛ و برگزاری بیش از پانزده دوره آموزشی بین المللی مالاریا برای کشورهای منطقه مدیترانه شرقی، همکاری در گسترش رشته سلامت جهانی در منطقه، در مورد برنامه های آینده بحث و تبادل نظر شد.
در این نشست مقرر شد از ظرفیت های سازمان جهانی بهداشت در راستای گسترش فعالیت های دانشکده بیشتر استفاده شود. همچنین برای انجام دوره های مشترک آموزشی و پژوهشی سطح فعالیت ها افزایش پیدا کند.

نسیبه جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید: