چهارشنبه 13 تیر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

شورای عمومی دانشکده بهداشت

برگزاری نشست شورای عمومی دانشکده بهداشت

دکتر ندافی: طراحی ساختار و تشکیلات جدید دانشکده بهداشت با در نظر گرفتن نیازها و اولویت های بهداشتی کشور انجام خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده بهداشت، دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 نشست شورای عمومی دانشکده بهداشت با حضور دکتر کاظم ندافی رئیس دانشکده، معاونان، مدیران گروه های آموزشی، دکتر علیرضا مصداقی نیا، دکتر کاظم محمد اساتید پیشکسوت  دانشکده و دکتر مسعود یونسیان برگزار شد.

دکتر ندافی در ابتدای نشست درباره موضوعات مورد بررسی در این نشست گفت: از سال گذشته تا به حال در خصوص ساختار و تشکیلات دانشکده کارها و بررسی های جدی و زیادی با همکاری مرکز تحقیق و توسعه سیاست های دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفته است که امروز دکتر حانیه سجادی گزارشی از این بررسی ها را ارائه خواهند داد.

این ساختار با در نظر گرفتن نیازها و اولویت های بهداشتی کشور مورد توجه قرار خواهد گرفت، سعی شده که ساختاری متناسب با قوانین کشور بالادستی و سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری تنظیم و ساختاربندی شود. که البته باید در خصوص آن نظرات و پیشنهادات مدیران محترم دانشکده دریافت شود و مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشکده بهداشت گفت: در ادامه نیز به بررسی و توضیح درباره جایزه ویرشو، شفاف سازی در خصوص فرایند انتخاب استاد راهنما و وب سایت دانشکده خواهیم پرداخت.

در ادامه دکتر سجادی با ارئه گزارشی توضیحاتی را درباره چگونگی شروع و جمع آوری داده ها، اهداف و ساختار دانشکده بهداشت ارائه داد. اعضا حاضر نظرات و پیشنهاداتی را در این خصوص ارائه دادند و مقرر شد این فایل برای بررسی بیشتر در اختیار اعضا قرار گیرد.

سپس دکتر امیرحسین تکیان معاون بین المل دانشکده در خصوص جایزه ویرشو توضیحاتی را ارئه داد و گفت: بنیادی در آلمان به نام ویرشو (آدالف ویرشو) پدر پاتولوژی نوین که امسال دویستمین سالگرد تولد این فیلسوف، سیاستمدار و پزشک آلمانی است بنا شده است.

امسال اولین دوره برگزاری این جایزه است که شاید معادل جایزه نویل در  حیطه سلامت جهانی است مانند جایزه فیلدز که در زمینه ریاضیات اهدا می شود. مبلغ این جایزه 500 هزار یورو خواهد بود. تصمیم بر این است که دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نامزد دریافت این جایزه شود.. 15 تن از اساتید بزرگ و شخصیت های مهم علمی و سیاسی دنیا جزو اعضا هم بنیانگذار این بنیاد هستند که بنده هم عضو هستم.  شورای عالی کمیته ای 12 نفره را برای بررسی و اعلام نتیجه مشخص کرده است.

به هر حال محورهای متفاوتی را برای بررسی در نظر خواهند گرفت مانند اینکه فرد یا موسسه چقدر توانسته به توسعه سلامت عمومی کمک کند و نزدیک به اهداف توسعه پایدار سلامت حرکت کند و سایر محورهایی که مشروح ان در وبسایت مربوطه امده است.

دکتر تکیان افزود: دانشکده بهداشت با سابقه درخشان در اینگونه زمینه ها می تواند خود را به خوبی معرفی کند؛ بنابراین از اساتید می خواهم که در مستندسازی این ارائه ما را یاری دهند.

سپس دکتر یونسیان در خصوص فرایند انتخاب استاد راهنما برای پایان نامه دانشجویان توضیحاتی مفصلی را ارائه داد و با یادآوری مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی از گروه های آموزشی درخواست کرد که با رعایت این مصوبه؛ دانشکده و شورای تحصیلات تکمیلی را در کاهش چالش ها و رسیدن به اهداف این مصوبه کمک کنند.

در ادامه اعضا نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.  

در پایان دکتر ندافی در خصوص وب سایت جدید فارسی و انگلیسی توضیحاتی ارائه کرد و از گروه های آموزشی خواست تا اساتید پیشکسوت گروه خود را با ارائه مستندات برای قرارگیری در قسمت پیشکسوتان سایت دانشکده معرفی کنند.   

نسیبه جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید: