دوشنبه 18 تیر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

نشست مشترک معاون بین الملل و مدیران حوزه معاونت بین الملل دانشگاه با رئیس، معاونان و مدیران گروههای آموزشی دانشکده بهداشت

نشست مشترک معاون بین الملل و مدیران حوزه معاونت بین الملل دانشگاه با رئیس، معاونان و مدیران گروههای آموزشی دانشکده بهداشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، نشست مشترک معاون بین الملل و مدیران حوزه معاونت بین الملل دانشگاه با رئیس ، معاونان و مدیران گروههای آموزشی دانشکده بهداشت در روز دوشنبه مورخ 16 اسفند 1400 در سالن شورای دانشکده بهداشت برگزار شد.

در این نشست که  از ساعت 8 صبح آغاز شد، دکتر محمدحسین آیتی معاون بین الملل دانشگاه، دکتر محمدحسین نکوفر مدیر روابط بین الملل اعتباربخشی و رتبه بندی، دکتر آرمان زرگران مدیر توسعه امور بین الملل، دکترسیدمهدی رضایت  و دکترسیدمجتبی دقیقی به ترتیب معاونان آموزشی و پژوهشی معاونت بین الملل دانشگاه حاضر بودند.

جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و خوشامدگویی دکتر کاظم ندافی رئیس دانشکده بهداشت شروع شد و وی در ادامه، گزارشی از فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی دانشکده بهداشت ارائه کرد.

دکتر ندافی ضمن اشاره به کسب رتبه دوم علم سنجی دانشکده بهداشت در بین دانشکده های علوم پزشکی کشور و کسب رتبه اول کشور دپارتمان اپیدمیولوژی در دپارتمان های علوم پزشکی کشور گفت: این دانشکده در دوران فعالیت 55 ساله خود 14ایستگاه تحقیقاتی در سطح کشور  داشته است. دانشکده در حال حاضر از 13 گروه آموزشی با 115 عضو هیئت علمی برخوردار است که در 18 رشته تحصیلی دانشجو می پذیرد.

وی افزود هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در حال تحصیل هستند و بیش از هشت هزار دانشجو تاکنون از دانشکده فارغ التحصیل شده اند. همچنین دانشکده در جذب محقق پسادکترا نیز فعالیت چشمگیری داشته است.

دکتر ندافی با برشمردن تعداد مقالات چاپ شده دانشکده در مجلات معتبر، به برنامه استراتژیک ارتباط با صنعت( 1400 تا 1404) و طرح های پژوهشی ملی انجام شده و در حال اجرا در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران به اهمیت جذب گرنت های بین المللی تاکید کرد و طرح  همکاری مشترک ایران و اروپا در ظرفیت سازی سلامت جهانی را از موفقیت های دانشکده بهداشت در این عرصه معرفی کرد. همچنین انواع فعالیت های تشخیصی، آموزشی و پژوهشی آزمایشگاه های مرجع ملی مستقر در دانشکده بهداشت را از فرصت های دانشکده برای همکاری های ملی و بین المللی اعلام کرد.

در ادامه دکتر محمدحسین آیتی معاون بین الملل دانشگاه با معرفی همکاران خود در معاونت بین الملل دانشگاه که در این نشست وی را همراهی کردند؛ دانشکده بهداشت را یک دانشکده تحصیلات تکمیلی دانست و دکتر امیرحسین تکیان عضو هیئت علمی و معاون بین الملل دانشکده بهداشت را به عنوان یکی از اساتید شاخص بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی کرد.

دکترسیدمهدی رضایت سخنران بعدی این نشست بود که با معرفی عملکرد حوزه های معاونت آموزشی معاون آموزشی پردیس بین الملل اعلام کرد: تعداد 29  دانشجوی خارجی از دانشجویان بین الملل دانشگاه در دانشکده بهداشت تحصیل می کنند همچنین 74 نفر ( 18.2 درصد) فارغ التحصیلان خارجی دانشگاه از دانشکده بهداشت بوده اند. وی تاکید کرد با توجه به حضور همیشگی اساتید دانشکده بهداشت در عرصه های مدیریتی دانشگاه و همینطور ارائه گزارش فعالیت های دپارتمان های دانشکده بهداشت در آموزش دانشجویان خارجی؛ دانشکده بهداشت برای همکاری های بین المللی علمی یک جایگاه مناسب دارد.

در ادامه نشست دکتر نکوفر درباره اهمیت نقش و جایگاه دانشکده بهداشت در رتبه بندی بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اهمیت برگزاری این جلسه این است که در معاونت بین الملل دانشگاه در مرحله تدوین برنامه راهبردی هستیم و فراهم آوردن فرصت همکاری اعضای هیئت علمی و محققان دانشگاه با اساتید و پژوهشگران صاحب نام در قالب جذب استاد بین المللی و پایان نامه های بین المللی در ارتقا رتبه دانشگاه علوم پزشکی تهران بسیار تاثیرگذار است.

دکتر نکوفر درباره جلب همکاری استاد مدعو خارجی گفت: چنانچه استاد مورد نظر موجب افزایش اعتبار دانشگاه شود؛ دانشکده وی را به دانشگاه معرفی کرده و پیشنهاد می دهد و از طریق رئیس دانشگاه استاد مورد نظردعوت می شود (Honory Distinguished Professor ).  همچنین از دو راه International Visiting Professorship    و   International Second Afflicted Professorship نیز می توان برای جذب استاد بین المللی اقدام کرد.

دکتر نکوفر در ادامه گزارش عملکرد دپارتمان های دانشکده در چاپ مقالات با مشارکت بین المللی را ارایه کرد.

گفتنی است مسئولیت پنج میز از تعداد میزهای همکاری علمی در دانشگاه نیز بر عهده دانشکده بهداشت است همچنین از اسامی تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشکده در همکاری با میزهای همکاری علمی و نیز اتاق های فکر معاونت بین الملل دانشگاه نام برده شد.

 مدیر روابط بین الملل، اعتبار بخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل دانشگاه با تاکید بر این نکته که رتبه دانشگاه با تعداد عضو هیئت علمی هیچ رابطه مستقیمی ندارد افزود: بعضی از گروه های دانشکده با توجه به نوع برنامه ریزی و عملکرد ایشان در جذب  استاد بین المللی برای پایان نامه های نقش بسیار تاثیرگذاری در رتبه بندی داشته است.

سپس دکتر زرگران گزارشی در زمینه تعداد دانشجویان و کشورهای مربوطه ارائه کرد و دکتر دقیقی نیز از طراحی و اصلاح سامانه پژوهشیار برای ثبت مشخصات استاد مدعو بین المللی خبر داد.

در ادامه دکتر فریده گل بابایی، دکتر عادل مظلومی، دکتر محمد مهدی صداقت، دکتر مریم تاجور، دکتر مریم السادات متولی، دکتر احمدعلی حنفی بجد و دکتر امیرحسین تکیان اعضای هیئت علمی دانشکده بهداشت به بیان دیدگاه های خود در این رابطه پرداختند و نقطه نظرات و پیشنهاداتی را به معاونت بین الملل دانشگاه ارائه دادند که مورد استقبال دکتر آیتی و همراهان قرار گرفت و دکتر آیتی لزوم برگزاری نشست دیگری در اوایل سال 1401 را برای بهره مندی از نظرات بیشتر اساتید دانشکده بهداشت پیشنهاد کرد.

نسیبه جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید: