جمعه 15 تیر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری اولین نشست شورای راهبردی و سیاستگذاری مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت

اولین نشست شورای راهبردی و سیاستگذاری مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، سه شنبه 28 تیر 1401، اولین نشست شورای راهبردی و سیاستگذاری مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت با حضور دکتر کاظم ندافی رئیس دانشکده بهداشت و پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا خسروپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، دکتر عباس استاد تقی زاده مدیر دپارتمان سلامت در بلایا دانشکده بهداشت و سایر اعضا برگزار شد.

دکتر استاد تقی زاده درباره برگزاری این نشست گفت: در این نشست در خصوص ساختار و اساسنامه مرکز بحث و مقرر شد در هفته های آتی و برای نشست بعد برنامه راهبردی مرکز تدوین کرده و به تصویب شورا رسانده شود.

همچنین برای راه اندازی سایت مرکز و فعالیت های بین المللی آن بحث هایی صورت گرفت و تصیم گرفته شد تا از ظرفیت های مختلف دستگاه هایی که در این زمینه فعال هستند استفاده بشود.

وی افزود: مقرر شد به دعوت دانشکده بهداشت نشستی را با فعالان و تصمیم گیران حوزه محیط زیست و سلامت  داشته باشیم که با معرفی مرکز، توان و پتانسیل مرکز را اطلاع رسانی کنیم.

در ادامه در خصوص دپارتمان های تحقیقاتی ذیل مرکز گفت و گو شد و مقرر شد اعضا پیشنهادات خود را ارائه دهند؛ دپارتمان سلامت تغییر اقلیم و امنیت غذایی، دپارتمان سلامت تغییر اقلیم و مدیریت منابع آب(کم آبی و خشکسالی) و دپارتمان سلامت تغییر اقلیم و آلودگی هوا از پیشنهادات مطرح شده بودند.

دکتر تقی زاده افزود: مقرر شد برای انجام فعالیت ها و طرح های پژوهشی فراخوانی اعلام شود و از پژوهشگران برای ارسال پروپوزال های پژوهشی دعوت به عمل آید.

نسیبه جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید: