جمعه 15 تیر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری نشست هم اندیشی هیئت رئیسه دانشکده بهداشت با معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه

رئیس و هیئت رئیسه دانشکده بهداشت با دکتر صادقیان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه نشست هم اندیشی در زمینه توجه و اقدامات عملی در حوزه فرهنگی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دانشکده بهداشت، دوشنبه 23 خرداد 1401 ، رئیس و هیئت رئیسه دانشکده بهداشت با دکتر صادقیان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه نشست هم اندیشی در زمینه توجه و اقدامات عملی در حوزه فرهنگی را برگزار کرد.

در این نشست دکتر کاظم ندافی رئیس دانشکدهف دکتر مهدی ناطق پور معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر امیرحسین تکیان معاون بین الملل، دکتر عباس استادتقی زاده معاون اداری مالی، دکتر معصومه دورقی پور معاون پژوهشی، دکتر ابراهیم جعفری پویان معاون آموزشی دانشکده و دکتر محمد حسین صادقیان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه به همراه دکتر فاطمه خوشنوا و دکتر محمود مطهری نیا حضور داشتند.

در ابتدا دکتر ندافی با خوشامد به دکتر صادقیان و همراهان گفت : خوشحالیم که بتوانیم در این نشست گامی در جهت کمک به مسایل فرهنگی دانشگاه برداریم.

سپس دکتر صادقیان گفت: دانشکده بهداشت از دانشکده های برتر دانشگاه در زمینه تحقیقات و علم نافع است و خوشحالم که امروز فرصتی دست داد تا در اینجا باشیم.

وی افزود: با تغییر مدیریت ها در دانشگاه شاهد تغییراتی بوده و هستیم که همیشه رو به جلو بوده است، نظام سلامت هم دستخوش این تغییرات قرار گرفته است و در زمان حال باید با هم اندیشی و کمک خود واحدها و فعال تر کردن ارتباطات آن ها و بهره مندی از امکانات بین بخشی از ظرفیت ها و امکانات دانشگاه که ممکن است زیاد نباشد ولی کم هم نیست در حوزه های فرهنگی، ورزشی و رفاهی استفاده کنیم.

  معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه گفت: در حال حاضر معاونت فرهنگی و دانشجویی تغییراتی در تشکیلات داشته و خواهد داشت که این تغییرات برای کمک و هموارسازی ارائه خدمات است.  ارائه این خدمات نه تنها برای دانشجویان بلکه برای کارکنان و اعضا هیات علمی نیز خواهد بود.

وی بیان داشت: مد نظر است که بودجه فرهنگی بیشتر به سمت واحدها برود و الان نیاز به بررسی برنامه های واحدها در زمینه های فرهنگی، رفاهی و ورزشی است تا بتوانیم در این خصوص برنامه ریزی داشته باشیم. البته که ممکن است در طول زمان نیازها تغییر یا رشد پیدا کند که برای این موارد نیز تمهیداتی اندیشیده شده و در کنار واحدها خواهیم بود تا با هم افزایی از امکانات و ظرفیت های دانشکده ها، بیمارستان ها و مراکز بهداشت استفاده کنیم.

در ادامه دکتر خوشنوا مدیر بخش امور سلامت دانشجویان توضیحاتی در خصوص فعالیت ها و مراکز ارائه خدمات و نوع خدمات قابل ارائه به دانشجویان ارائه داد و گفت: در دو بخش خدمات کلینیک و پاراکلینیکی در حال انجام فعالیت هستیم که با مشارکت دو بیمارستان دانشگاه تقریبا تمامی این خدمات برای دانشجویان رایگان است البته به جز خدمات دارویی. در بخش مراکز مشاوره هم شاید به دلیل نبود یا کمبود اطلاعات استقبال از آن کمتر بوده که با فعالیت های انجام شده و با کمک واحدها امیدواریم ارائه این خدمات هم افزایش پیدا کند.

در ادامه حاضران در نشست هر یک نظرات و پیشنهادات خود در خصوص مسایل فرهنگی و دانشجویی و دغدغه های روز که باید به آن پرداخت؛ اردوهای فرهنگی، منتورینگ و تغییر رویکرد در مسایل فرهنگی برای دانشجویان، اساتید و کارکنان را بیان کردند.

در پایان دکتر ندافی با جمع بندی مسایل مطرح شده گفت: عمق و کار بر روی مسایل فرهنگی به گونه ای است که در یک جلسه می توان آن را مطرح کرد ولی برای برنامه ریزی و عملیاتی کردن برنامه ها نیاز به زمان و ارتباطات بیشتری است که امیدواریم این مهم نیز میسر شود.

نسیبه جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید: