چهارشنبه 13 تیر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

نشست مشترک بین انجمن سلامت خانواده ایران، دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تدوین بسته آموزشی سلامت باروری در حوادث و بلایا

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، در راستای همکاری مشترک بین انجمن سلامت خانواده ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با "تدوین بسته آموزشی سلامت باروری در حوادث و بلایا" نشست مشترکی روز دوشنبه 17 شهریور 99 برگزار شد.این نشست با سخنان مقدماتی دکتر شهریاری و خیر مقدم به حاضران و معرفی انجمن سلامت خانواده ایران آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، در راستای همکاری‌ مشترک بین انجمن سلامت خانواده ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با "تدوین بسته آموزشی سلامت باروری در حوادث و بلایا" نشست مشترکی روز دوشنبه 17 شهریور 99 برگزار شد.
این نشست با سخنان مقدماتی دکتر شهریاری و خیر مقدم به حاضران و معرفی انجمن سلامت خانواده ایران آغاز شد. پس از آن صدری در مورد پروژه مورد نظر مطالبی را بیان و دکتر تقی زاده درباره فرایند کار تا این مرحله توضیحاتی ارائه دادند.
 اینکه بسته آموزشی سلامت  باروری در حوادث و بلایا به صورت MOOC تهیه و در سامانه آرمان دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت رایگان در اختیار دانشجویان و عموم مردم قرار خواهد گرفت. این بسته آموزشی در هشت جلسه آموزشی نیم ساعته و با همکاری اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر اساتید پیشنهادی از طرف انجمن و هلال احمر تهیه خواهد شد. در انتهای دوره نیز به افرادی که در امتحان مربوطه شرکت کنند گواهینامه شرکت در دوره از طرف دانشگاه علوم پزشکی تهران، هلال احمر و انجمن سلامت خانواده ایران اهدا خواهد شد.
در ادامه دکتر علیخانی پیشنهادات خود را در زمینه این همکاری مشترک بیان کرد. برگزاری نشست‌های دوره‌ای به منظور بررسی همکاری‌های مشترک و نیز پروژه تدوین بسته آموزشی سلامت باروری در حوادث و بلایا، ارائه پیشنهادات از طرف انجمن برای اساتید، برگزاری جلسه مشترک برای اساتید دوره جهت هماهنگی بین آن‌ها از مهم‌ترین پیشنهادات ایشان بود.
پیشنهادات اساتید از طرف انجمن بر اساس محتوای آموزشی و بر اساس جلسات خواهد بود:
جلسه اول: تعریف و درک اهمیت و اجزای سلامت باروی در شرایط بشردوستانه، جلسه دوم: تعریف و درک نقش و عملکرد نهاد مسئول برای ارایه خدمات جامع و یکپارچه سلامت باروری و نحوه تهیه بسته های خدمات سلامت باروری،جلسه سوم: پیشگیری و پاسخ به خشونت مبتنی بر جنسیت، جلسه چهارم: پیشگیری از انتقال اچ آی وی و بیماری های منتقله جنسی در شرایط اضطراری، جلسه پنجم: پیشگیری مرگ و میر و معلولیت مادران و نوزادان در شرایط اضطراری، جلسه ششم: خدمات سلامت باروری جامع و ادغام آن در برنامه ریزی مراقبت بهداشتی اولیه، جلسه هفتم: ارائه خدمات جانبی حداقل خدمات اولیه سلامت باروری، جلسه هشتم: محاسبه، کنترل، استفاده و گزارش خدمات و دوستدار نوجوان.

کلمات کلیدی