یکشنبه 15 مهر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

Enter your desired term to search
گروه بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها

برگزاری جلسه ژورنال کلاب آوات دهقان دانشجوی دکترای بیولوژی و کنترل ناقلین

جلسه ژورنال کلاب گروه بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها برگزار شد.

 

این جلسه ژورنال کلاب گروه توسط آوات دهقان دانشجوی دکتری تخصصی بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها و زیر نظر دکتر صداقت در روز سه شنبه مورخ 10/7/1403 ساعت 10 تا 12 با حضور اساتید و دانشجویان برگزار گردید.

عنوان مقاله ارائه شده در ژورنال کلاب:

Microplastics affect mosquito from aquatic to terrestrial lifestyles and are transferred to mammals through mosquito bites

خلاصه مقاله­:

میکروپلاستیک ها در نتیجه استفاده گسترده از محصولات پلاستیکی به یک آلاینده گسترده در اکوسیستم های دریایی، آب شیرین و زمینی تبدیل شده اند. پشه ها به این دلیل که در مرحله لاروی در آب زندگی می کنند به راحتی میکروپلاستیک های موجود در آب را بلعیده و زمانی که بالغ می­شوند و به محیط خشکی وارد می­شوند می توانند این میکروپلاستیک هارا زمانی که برای خونخواری اقدام می­کنند بوسیله  گزش به پستانداران منتقل کنند. علاوه بر این، میکروپلاستیک ها می توانند به طور قابل توجهی اثر لاروکشی حشره کش های پیرتروئید را کاهش دهند. همچنین فراوانی نسبی میکروبیوم روده پشه های بالغ زمانیکه از میکروپلاستیک ها تغذیه کرده بودند به طور قابل توجهی تغییر کرد. که این عمل می تواند نقش قابل توجهی در انتقال بیماری ها و همچنین مقاومت به حشره کش ها در پشه ها داشته باشد.

زهرا سعیدی
Author:

زهرا سعیدی

تصاویر

Theme settings