دوشنبه 18 تیر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

بیست و دومین نشست جلسات تغییر اقلیم پژوهشکده محیط زیست با عنوان تبیین تجارب سالمندان برای سازگاری با گرما در شهر دزفول مورخ 99/11/6

به همت گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشکده بهداشت بیست و دومین نشست جلسات تغییر اقلیم پژوهشکده محیط زیست با عنوان تبیین تجارب سالمندان برای سازگاری با گرما در شهر دزفول روز دوشنبه مورخ 99/11/6بصورت آنلاین برگزار شد.

به همت گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشکده بهداشت بیست و دومین نشست جلسات تغییر اقلیم پژوهشکده محیط زیست با عنوان "تبیین تجارب سالمندان برای سازگاری با گرما در شهر دزفول" روز دوشنبه مورخ99/11/6 بصورت آنلاین برگزار شد. در این جلسه آقای حمیدرضا آقاباباییان سخنرانی کرد. این مطالعه با هدف تاثیر امواج گرما بر سلامت عمومی و سبک زندگی مردم با انتخاب فیلد دزفول انجام شد. استراتژی های مقابله با گرما تحت عنوان سازگاری مطرح می شوند و تجارب سالمندان دزفول بدلیل قدمت زیستی در منطقه در سه حیطه مقابله ای روانی فیزیولوژیک- معنویت- تغییر در ،  جهت سازگاری با موج گرما مورد مطالعه قرار گرفت که هر کدام از این شیوه های مقابله ای باعث ایجاد سازگاری مردم با گرمای محیطی شده است. در ادامه در خصوص مقایسه سبک زندگی ساکنان قدیم و جدید شهر دزفول جهت انواع سازگاری ها بحث و بررسی شد.
 

کلمات کلیدی