دوشنبه 11 تیر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

انتخاب دانشکده بهداشت به عنوان پایلوت طرح یکپارچه سازی وب سایت مراکز دانشگاه

دکتر ترابی: برای بهتر دیده و معرفی شدن در فضای مجازی باید با شاخص های بین المللی خود را هماهنگ کنیم

نشست مشورتی روابط عمومی دانشگاه با دانشکده بهداشت به عنوان پایلوت برای یکپارچه سازی وب سایت مراکز و ارتقا جایگاه دانشگاه با شاخص های جدید سنجش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده بهداشت، دوشنبه 16 خرداد 1401 نشست مشورتی روابط عمومی دانشگاه برای یکپارچه سازی وب سایت مراکز و ارتقا جایگاه دانشگاه با مسئولان و کارشناسان دانشکده بهداشت به عنوان پایلوت این طرح برگزار شد.
در ابتدای نشست دکتر ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه گفت: تلاش بر این است که وب سایت های دانشگاه و مراکز آموزشی از بهترین ابزار فناوری رسانه بهره مند شوند. به همین دلیل در مدلی که امروز ارائه می شود ماژول ها طوری کنار هم قرار گرفته اند تا این منظور میسر شود.
در داخل افراد بیشتر علاقه به خبر دارند ولی خبر در سایت های معتبر دانشگاهی به این ترتیبی که فعلا ما آن را داریم و ارائه می کنیم، دیده نمی شود. ابتدا باید دستاوردهای مهم علمی و افتخارات نمایش داده شود و ما هم این تغییرات را در فرم و شکل صفحات به وجود آوردیم که بتوانیم به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

وی افزود: در سامانه جدید محدودیت زبان و ارائه آن به مخاطبان را نداریم و بستگی به تولید محتوا و ظرفیت واحد دارد که چگونه از آن استفاده کند. در استاندارهای جدید وبومتری باید دوره های زمانی مشخص  برای به روز رسانی داشته باشیم، که اگر رعایت نشود باعث کاهش رتبه خواهد شد.
بنابراین برای بهتر دیده و معرفی شدن باید با شاخص های بین المللی خود را هماهنگ کنیم. از این رو دستاوردهای علمی در قالب های مختلف را باید به صورت های متفاوت معرفی کنیم تا بتواند واکنش جامعه را نسبت به آن موضوع بسنجیم.
دکتر ترابی بیان داشت: شاخص های قدیمی سنجش مثل اچ ایندکس و ... تقریبا جای خود را به بحث های آلت متریکس داده که چقدر یک موضوع از نظر جامعه مد نظر قرار خواهد گرفت و با این شاخص ها سنجیده می شود. سعی شده در قالب جدید وب سایت ها به این موضوعات پرداخته شود، در نتیجه یک محتوای مرکزی وجود دارد که بتوان از آن جا سایر محتواها و اطلاعات را در شبکه های مختلف اجتماعی و ... ارائه کرد.
در ادامه مهندس سارا نعیمی با ارائه صفحه و پنل جدید برای وب سایت توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد و به سوالات حاضران پاسخ داد.
سپس دکتر امیرحسین تکیان معاون بین الملل دانشکده بهداشت در خصوص بهتر نمایش دادن دستاوردهای علمی پیشنهاداتی را ارائه کرد.
در ادامه دکتر عباس استاد تقی زاده معاون اداری مالی و مدیر مرکز فناوری و اطلاعات دانشکده بهداشت گفت: این تغییراتی که ارائه شده، تغییراتی است که برای به روز شدن و جذب مخاطبان لازم است و با توجه به اینکه دانشکده بهداشت برای آغاز این امر انتخاب شده است، آمادگی برای تغییرات وجود دارد.

در ادامه کارشناسان و حاضران در این نشست نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را در خصوص اهداف و جزییات صفحه جدید بیان داشتند

در انتها دکتر ترابی گفت: امیدورایم که دانشکده بهداشت به عنوان پایلوت این طرح را اجرا کند تا بتوانیم آن را به عنوان نمونه موفق و قابل اجرا برای دیگر مراکز نیز معرفی کنیم.

توضیح اینکه نشست های مشورتی برای نهایی کردن و تغییرات وب سایت جدید دانشکده با همکاری کارشناسان روابط عمومی دانشگاه، دانشکده بهداشت و مرکز فناوری و اطلاعات دانشگاه ادامه خواهد داشت.

نسیبه جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید: