در راستای توسعه همکاریهای علمی، آموزشی و پژوهشی میان نهادهای برجسته حوزه سلامت
تقویت همکاریهای آموزشی و پژوهشی میان دانشکده بهداشت و انستیتو پاستور ایران در نشستی مشترک بررسی شد
با هدف تقویت تعاملات علمی و بررسی زمینههای همکاری مشترک در حوزه آموزش و پژوهش، نشست هماندیشی میان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و انستیتو پاستور ایران با حضور مدیران گروههای آموزشی، معاونان و اعضای هیئت علمی در سالن شورای پورسینا برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در راستای توسعه همکاریهای علمی، آموزشی و پژوهشی، نشست مشترکی میان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و انستیتو پاستور ایران، روز شنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ از ساعت ۹ الی ۱۱ در سالن پورسینا دانشکده برگزار شد.
در ابتدای این نشست، دکتر جواد رفیعنژاد رئیس دانشکده بهداشت، ضمن خوشآمدگویی به مهمانان بر اهمیت ایجاد بسترهای مشترک برای همافزایی علمی و استفاده از ظرفیتهای موجود دو نهاد تأکید کرد.
در ادامه دکتر علیرضا بیگلری، مدیرکل همکاریهای بینالملل وزارت بهداشت و از رؤسای پیشین و عضو هیات امنای انستیتو پاستور ایران، با اشاره به سابقه درخشان همکاریهای علمی در سطح ملی و بینالمللی، خواستار برنامهریزی هدفمند برای توسعه این تعاملات شد.
سپس دکتر رفیعنژاد به معرفی ظرفیتهای آموزشی و پژوهشی دانشکده بهداشت پرداخت و در ادامه دکتر احسان مصطفوی رئیس انستیتو پاستور ایران، با ارائه گزارشی از ساختار، فعالیتها و توانمندیهای این مؤسسه بر ضرورت همگرایی راهبردی در حوزههای آموزشی، تحقیقاتی و فناورانه تأکید کرد.
همچنین دکتر مرتضی کریمیپور معاون تحقیقات، فناوری و آموزش و دکتر علیرضا آموزنده نوباوه معاون توسعه مدیریت و منابع انستیتو در این نشست حضور داشته و دیدگاههای خود را پیرامون ظرفیتهای مشترک مطرح نمودند.
در این نشست، معاونان محترم آموزشی، پژوهشی، بینالملل و اداری مالی، مدیران گروههای آموزشی و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشکده بهداشت حضور داشتند و نقطهنظرات خود را در راستای توسعه همکاریها ارائه کردند.
در پایان پیشنهادهایی برای تشکیل کارگروههای تخصصی در حوزههای مختلف، تدوین برنامههای مشترک آموزشی، برگزاری کارگاهها و پروژههای تحقیقاتی مشترک مطرح و مورد استقبال طرفین قرار گرفت.
این نشست، گامی مؤثر در جهت تقویت زیرساختهای همکاری میان دو مجموعه علمی برجسته کشور و بسترسازی برای تولید دانش بومی در حوزه بهداشت و سلامت عمومی بود.
ارسال نظر