جمعه 15 تیر 1403
EN
لوگو

دانشکده بهداشت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

همزمان با چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری، روز دزفول،سه مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی دزفول با حضور مسئولان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران به بهره برداری رسید

سه مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی دزفول با حضور دکتر کاظم ندافی رئیس دانشکده بهداشت و دکتر عباس استاد تقی زاده معاون اداری و مالی و مدیر دپارتمان سلامت در حوادث و بلایا دانشکده بهداشت به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده بهداشت، 4 خرداد 1401، در آیین افتتاح مراکز تحقیقاتی که در سالن اجتماعات غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد،دکتر کاظم ندافی رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر عباس استاد تقی زاده مدیرگروه سلامت در حوادث و بلایا دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، سیدمحمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و جمعی از مسئولان محلی دزفول  حضور داشتند.

دکتر علیرضا خسروپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: این سه مرکز شامل مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، مرکز رشد و فناوری سلامت و مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری است.

دکتر خسروپناه افزود: در روزی که تمام استان به دلیل گرد و خاک شاهد یک تعطیلی گسترده است افتتاح این ۳ مرکز نشان دهنده عزم جدی مسئولان وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دزفول برای رفع مشکلات اقلیمی منطقه است.

وی عنوان کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت متشکل از یک شورای راهبردی با حضور اندیشمندان بزرگ کشور خواهد بود که هدف آن تحقیق و ارائه راهکار جهت خروج منطقه از مشکلات اقلیمی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: این اولین مرکز تغییر اقلیم و سلامت در کشور است که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی دزفول به بهره برداری رسیده است.

خسروپناه با بیان اینکه مرکز رشد و فناوری سلامت، پیوند دهنده ۳ بخش پژوهش، صنعت و سرمایه گذاری است، گفت: یکی از اهداف بلند و اصلی دانشگاه علوم پزشکی دزفول دستیابی به تولیدات محصول محور است تا با این اقدام مشکلی از دوش مردم برداشته شود.

وی در ادامه گفت: این مرکز تحقیقاتی با به کارگیری یک شورای قوی و راهبردی از تجربیات تمام مراکز رشد کشور به منظور توسعه دانش بنیان و اشتغال بهره مند خواهد شد.

مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری نیز در دوره کرونا خدمات بزرگی از جمله راه اندازی تست پی سی آر به انجام رسانده است و قطعا با راه اندازی این مرکز شاهد کنترل بیماری های عفونی در منطقه خواهیم بود.

کلمات کلیدی
نسیبه جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید: